Pár tipů a rad jak začít jezdit na paddleboardu

Sledujte dvouminutové instruktážní video se základy, které potřebuje znát každý, kdo jezdí na paddleboardu.

Ve spolupráci s Českou Federací Stand Up Paddle jsme na základě našich zkušeností během workshopů techniky pádlování a také nespočtu odpádlovaných hodin, dali dohromady pár základních tipů a rad, které se hodí pro všechny začínající paddleboardisty. V krátkém videu najdete: 

Příprava před jízdou

Je třeba zkontrolovat tlak, zajistit finu - ploutvičku, nastavit správnou délku pádla cca 15 cm nad hlavu, připevnit na nohu bezpečnostní lanko - leash, která vás spojuje s paddleboardem v případě pádu.

Nástup a nalézání na paddleboard 

Pro lepší stabilitu a také z bezpečnostních důvodů se na paddleboard nalézá a slézá z pozice v kleče - na kolenou. Obzvláště při nastupování a vystupování z mola dbejte na mezistupeň nastupování v kleče, předejdete tím riziku, že vám paddleboard ujede pod nohami a rozbijete si hlavu o hranu mola. Po pár záběrech v kleče dejte pádlo před sebe a postavte se. 

Správný postoj

Správný postoj na paddleboardu je v místě jeho těžiště - tedy uprostřed s chodidly vedle poutka. Nohy jsou na šíři ramen, chodidla jsou rovnoběžná s osou paddleboardu, tzn. ne se špičkami k sobě ani od sebe. Kolena mírně pruží a reagují na vodní hladinu. Záda jsou rovná, nehrbte se.

Jak držet pádlo a jak pádlovat

Pádlo držte za hlavičku, natáhněte celým tělem dopředu a ponořte celý list pádla do vody. Spodní ruka zůstává natažená a k trubce pádla se přitáhněte trupem. Netahejte záběr rukama jako můžete znát například z kanoe nebo raftu. Při pádlování rovně se záběr odehrává pouze v první polovině paddleboardu, která je před vámi. Ruku s pádlem vytahujete v momentě, kdy se v záběru dostanete na úroveň vašeho těla. Pádlo se do vody noří v kolmém úhlu. Když měníte pádlovací stranu, vystřídejte i ruce.

Nejčastější chyby

  • nedostatečně napumpovaný paddleboard - prohybá se a neklouže po hladině
  • špatná délka pádla - příliš dlouhé nebo příliš krátké (buď kopete jámu nebo nemůžete pádlo pohodlně vytáhnout z vody aniž byste při tom "neškrtali" o vodní hladinu)
  • vstávání na paddleboardu, když není rozjetý - horší stabilita si stoupnout na paddleboardu, který stojí na místě
  • špatně otočený list pádla jako lžíce - správná pozice listu je vychýlením dopředu
  • postoj příliš v předu nebo příliš vzadu
  • špičky u sebe, kolena do "X" nebo příliš široký postoj "eiffelovka"
  • tahání záběru rukama
  • protahování záběru pádlem jako na kanoi až za tělo

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace